📞 +36 70 418 88 68
Opel Z16XER – motorjavítás – kép 1 Opel Z16XER – motorjavítás – kép 2 Opel Z16XER – motorjavítás – kép 3 Opel Z16XER – motorjavítás – kép 4 Opel Z16XER – motorjavítás – kép 5 Opel Z16XER – motorjavítás – kép 6 Opel Z16XER – motorjavítás – kép 7 Opel Z16XER – motorjavítás – kép 8

Opel Z16XER – motorjavítás

Típushibák javítása, átszakadt PCV szelep, tömítések, szelepek/vezetők ellenőrzése.

Leírás

Opel Ecotec – magas olajfogyasztás és kék füst → hengerfej-felújítás & PCV helyreállítás Az autó erős kék füsttel és magas olajfogyasztással érkezett, előzetesen már járt egy másik műhelynél. Ott a PCV-szelepet szakszerűtlenül „kipattintva” cserélték a szelepfedél belsejében, aminek következtében a fogadó csonk/karmantyú letört. A szétszerelésnél kiderült: egy műanyag darab beékelődött a 3. henger szívóoldali szelepéhez, és nyomásveszteséget is mértem ennél a hengernél. A szívósor nem volt tisztítva, a benne felgyűlt olajat folyamatosan visszaszívta a motor. Elvégzett munka: teljes diagnosztika (kompresszió/leak-down), szétszerelés a PCV-rendszer szakszerű javítása (szelepfedél csere, tömítések) szívósor és szívócsatornák teljes tisztítása, olajfelgyülemlés megszüntetése a beékelődött idegen darab eltávolítása a 3. henger szívóoldaláról hengerfej-felújítás gépműhelyben: szelepek felújítása/ellenőrzése, vezetők és tömítések, síkolás, fészkek megmunkálása az alsó rész bontása nélkül: dugattyútetők tisztítása új vezérléskészlet és fázisállítók („okos kerekek”) beépítése gyári nyomatékokkal friss folyadékok és szűrők, első indítás, élőadat-ellenőrzés Eredmény: Megszűnt az olajfogyasztás és a kék füst, a motor stabil alapjárattal, hibamentesen üzemel. Megelőzés – ajánlás: PCV-csere gyári eljárással (sok Ecotecnél a PCV a szelepfedélbe integrált; ilyenkor komplett szelepfedél csere javasolt) minőségi olaj és rendszeres csere (10–15 000 km / évente)