📞 +36 70 418 88 68
Opel A16XER – motorjavítás – kép 1 Opel A16XER – motorjavítás – kép 2 Opel A16XER – motorjavítás – kép 3 Opel A16XER – motorjavítás – kép 4 Opel A16XER – motorjavítás – kép 5 Opel A16XER – motorjavítás – kép 6 Opel A16XER – motorjavítás – kép 7 Opel A16XER – motorjavítás – kép 8

Opel A16XER – motorjavítás

Kokányolás a legmagasabb szinten.

Leírás

Opel Astra J 1.6 szívó (A16XER) – teljes felújítás rejtett hibák miatt Az autó friss vásárlás után érkezett hozzám olajcserére, vezérléscserére és nagyszervizre. Már az első lépésnél kiderült, hogy komoly gondok vannak: az olajszűrő tele volt fémreszelékkel. Biztató jel volt, hogy a nyomásveszteség-mérés minden hengernél 5% alatti értéket mutatott (közel 200 000 km futásnál ez kifejezetten jó), ezért célzott hibafeltárás következett. Mit találtam: A szelepfedél levétele után a szívóoldali vezérműtengely végén látható sérülésre derült fény – minden jel szerint korábbi, szakszerűtlen vezérléscsere közben törhetett el, majd hegesztéssel próbálták javítani, valószínűleg a motor helyén. Az olajteknő levétele után jelentős csapágykopás mutatkozott, ezért az összes csapágycsészét leellenőriztem. Újabb meglepetés: az utolsó főtengelycsap tartócsészéje a blokkhoz volt hegesztve. A szándék nem egyértelmű (feltehetően olajszivárgás „kezelése” lehetett), de műszakilag elfogadhatatlan megoldás. Elvégzett munka: a motor teljes szétszerelése, tisztítás, műszeres ellenőrzés a hibás, hegesztett blokkról való áttérés: blokkcsere a hengerfej megmentése és felújítása, szelepek/fészkek ellenőrzése, tömítések cseréje a vezérműtengelyek közül az ép darab megtartása, a sérült cseréje a főtengely ellenőrzése és megtartása (tűréseken belül), új csapágyak és tömítések új vezérléskészlet, kötelező kötőelemek, minden gyári nyomatékkal friss olaj, szűrők, összeszerelés utáni bejáratás és élőadat-ellenőrzés Eredmény: Az autó a felújítás után csendes, egyenletes járású, és az első indítástól kezdve hibamentesen üzemel. Ajánlás (használt autó vásárlás után): azonnali olaj- és szűrőcsere, majd rendszeres csere 10–15 000 km-enként vezérlés állapotának ellenőrzése, bizonytalan előéletnél vezérléscsere alsó olajtér (teknő) vizsgálata, ha fémreszelék gyanúja felmerül A fenti eset jól mutatja, hogy jó kompresszió/nyomásveszteség mellett is lehetnek súlyos, rejtett mechanikai hibák – érdemes alaposan átvizsgálni a motort a hosszú távú üzembiztonságért.